Na ile fraz pozycjonować stronę
Tak naprawdę na ile chcesz to zależy od twojej strategii, pomysłu, celu, itd.
Ja najczęściej pozycjonuję strony na małą ilość fraz 1, 2, 3 do 5, ale równie dobrze można pozycjonować każdy wpis na stronie na zupełnie inne frazy. Ważne jest opracowanie planu działanie, np.:
1. Strona pozycjonowana tylko na 1-3 frazy kluczowe.
Wszystkie wpisy/strony optymalizujemy na te same frazy od czasu do czasu dodając również frazy powiązane z frazami głównymi.
Uważamy aby nie powtarzać we wpisach i stronach tytułów i opisów – każdy powinien być unikalny. Jeśli pozycjonujesz stronę na powiedzmy 3 frazy to powtarzasz je w każdym wpisie, w efekcie cały serwis nasycony jest tymi samymi frazami kluczowymi.
Natomiast backlinki (zewn.) kierujesz przede wszystkim do strony głównej, przede wszystkim, ale nie tylko – podstrony również trzeba choć trochę linkować.
W tym przypadku również linki z twojej własnej podstrony (czy wpisu), czyli linki wewnętrzne również kieruj do strony głównej. Tak samo robisz z linkami z artykułów. Oczywiście artykuły też można linkować z zewnątrz.
2. Stronę/ domenę pozycjonujemy na frazę główną i do niej linkujemy również na tę samą frazę + linki brandingowe (bez anchora, np. http://www.gopro.biz.pl lub z anchorem gopro sp zoo).
Podstrony pozycjonujemy na inne frazy z tzw. długiego ogona, powiązane z frazą główną. Do każdej podstrony linkujemy na określoną frazę, która tej podstrony dotyczy. Z podstron linkujemy do strony głównej.
Te przykłady są oczywiście bardzo ogólne. Przy pozycjonowaniu trzeba wziąć pod uwagę i uwzględnić w swoich czynnościach cały szereg innych czynników, o których powiemy w dalszej części szkolenia.